Bekam Muka - Part 2

by - Wednesday, February 01, 2017

Assalamualaikum..

Hari ni tergerak hati nak sambung balik cerita pasal bekam muka. Sebelum ni cerita sikit2 ja dekat entry sebelum ni. Pasal excited sangat dapat tengok keberkesanan dia...FULAMAAKK!!!... Memang berbaloi saya beranikan diri nak cuba bekam muka ni lagi2 kalau banyak jerawat batu tengah syok membina kerajaan diorang kat atas muka kita ni kan, kan??

Baru-baru ni bekam muka untuk kali kedua. Perubahan makin ketara. Parut jerawat yang lama2 tu makin pudar, jerawat batu dah hilang entah ke mana.

Selagi darah kotor/toksin tu ada bawah kulit muka kita, selagi tu la masalah jerawat takkan selesai. Pakailah skincare apa pun, walaupun berkesan tapi benda kotor tu masih kat bawah kulit kita. Lagi-lagi kalau produk yang guna banyak bahan kimia yang merbahaya.

Masa saya buat bekam tu (buat sendiri depan cermin..HAHAH), geram tengok sebab banyak sangat darah kotor keluar pastu beku mcm jelly...euuww...banyak kali jugak la buat terutama sekali kat pipi. Setiap kali buat kat pipi tu darah yg keluar tu mesti beku mcm jelly. Warna pun agak pekat.


Lepas dah habis buat tu, muka rasa tegang pastu ringan ja rasa..HAhaha.. Dalam tempoh dua tiga hari tu saya tak pakai apa2 skincare nak bagi luka2 bekas bekam tu lega sendiri. Basuh dengan air sejuk, fresh jaaa rasa. Kulit tak stress sangat. Ehh??



Inilah hasilnya...TADAAA!!


*gambar agak blur sebab terpaksa zoom dekat bahagian pipi. MAAF*


Dua-dua ni gambar pipi belah kanan saya. Gambar "before" tu tak pernah buat bekam lagi masa tu. Gambar "after" pulak hasil bekam kali kedua yg baru-baru ni. Nampak dak perbezaan dia?? Kulit pun dah rata. Tak menggerutu lagi mcm dulu. Wahh...giteuuuww











You May Also Like

2 comments

  1. org lelaki pun kena berbekam muka gak. abam kie follows you back here.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaa ye...hahah...terima kasih follow back

      Delete